Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Marek, Michal ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Komunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.
Strategická komunikace státu a dezinformace - komparativní studie České republiky a Estonské republiky
Doskočil, Ondřej ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem práce je pomocí rozhovorů s vybranými odborníky z obou zkoumaných zemí - České republiky a Estonské republiky - nalézt poučení či lekce aplikovatelné pro český i estonský stát v oblastech dezinformací a strategické komunikace. Postupně v práci budeme hledat odpověď hned na několik zásadních otázek. Jak vnímají vybraní odborníci resilienci neboli odolnost České republiky i Estonské republiky vůči dezinformacím? Jaké konkrétní metody oba státy při boji s dezinformacemi používají? Mají praktické nebo teoretické vědomosti a dovednosti, které mohou být prospěšné pro druhý stát?
Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích
Rýdlová, Karolína ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích" pojednává o využívání sociálních sítí pro komunikaci vládních institucí s veřejností. První část práce uplatnění na sociálních sítích. Na základě vymezení funkce institucionální komunikace a vytyčení klíčových vlastností sociálních médií jsou identifikovány základní cíle institucionální ží především k utvoření obrazu o dosavadním využívání sociálních sítí vládními institucemi v ČR a přiblížení činnosti a působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Teoretické poznatky jsou následně využity při analýze komunikace MŠMT na sociá Twitter a Instagram. Cílem výzkumu je vyhodnotit, jak ministerstvo naplňuje cíle institucionální komunikace na sociálních sítích (vytyčené v teoretické části práce) a využívá jejich komunikačního potenciálu. V l zároveň realizován rozhovor Klárou Dobiášovou z odboru vnějších vtahů a komunikace MŠMT, který umožňuje konfrontaci závěrů vzešlých z komunikační analýzy se zkušenostmi získanými správou
Government Communication in the Czech Republic: Organisation, Perception, and New Theoretical Model
Soukeník, Štěpán ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Eibl, Otto (oponent)
Dizertační práce s názvem "Vládní komunikace v České republice: Organizace, vnímání a nový teoretický model" je explorativní prací, která mapuje vývoj vládní komunikace v České republice od svého vzniku do současnosti s primárním výzkumným zaměřením na časové období mezi lety 2015 a 2017. Vychází z interdisciplinárních teoretických zdrojů v rámci mediálních a komunikačních studií, politologie, veřejné správy a ma- nagementu a redefinuje tak náhled na vládní komunikaci. Práce zkoumá státní správu, soukromý sektor a zpravodajská média jako tři důležité aktéry vládní komunikace. Cílem práce je navrhnout nový teoretický model fungování vládní komunikace, popsat organi- zaci, vnímání a zásadní problémy vládní komunikace v České republice. Dizertační práce má zároveň ambici poskytnout státní správě, privátnímu sektoru a široké veřejnosti pod- nětné náhledy na jejich chování a status quo.
Srovnání kampaní české vlády a americké vládní organizace AdCouncil se zaměřením na sociální kampaně proti alkoholu za volantem
Štenclová, Dorota ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání kampaní české vlády a americké vládní organizace Ad Council se zaměřením na sociální kampaně proti alkoholu za volantem" pojednává o kampani "Nemyslíš, zaplatíš!" od Ministerstva dopravy České republiky a kampani "Buzzed Driving is Drunk Driving" ("Podnapilé řízení je opilé řízení") od National Highway Traffic Safety Administration. Současně se zaměřuje i na systém zadávání vládních osvětových a informačních kampaní v České republice a ve Spojených státech amerických. V první části se věnuje specifikám sociálního marketingu, rozdílům mezi sociálním marketingem a komerčním marketingem a vládní komunikaci v rámci osvětových a informačních kampaní z teoretického hlediska. V další části se práce zaměřuje na činnost organizace Ad Council a posléze nastiňuje financování, průběh a dopad kampaň "Podnapilé řízení je opilé řízení". Následuje charakteristika české kampaně "Nemyslíš, zaplatíš!" a kapitola o vládní komunikaci osvětových kampaní v České republice. V závěru práce jsou srovnány obě kampaně a také komunikace české vlády a amerického Ad Councilu. Práce hodnotí obě kampaně a také navrhuje možné změny, které by mohly české vládní komunikaci pomoci zejména z hlediska efektivity a financování.
Komunikace druhého pilíře důchodové reformy vládou ČR a její vnímání veřejností
Karasová, Kamila ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Předmětem bakalářské práce s názvem Komunikace druhého pilíře důchodové reformy vládou ČR a její vnímání veřejností je definice pojmu vládní komunikace a popis jejích specifik z teoretických poznatků. Práce se zaměřuje na deskripci a analýzu komunikačních aktivit vlády Petra Nečase v období červen 2010 až červen 2013 směrem k médiím a veřejnosti. Hlavním cílem práce je popsat a analyzovat komunikační strategii vlády Petra Nečase při spuštění druhého pilíře důchodové reformy. Při popisu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu je kladen velký důraz zejména na reklamu. Součástí této bakalářské práce je rovněž interpretace výsledků provedeného kvantitativního dotazníkového šetření, kterým bylo zjišťováno povědomí občanů o druhém pilíři a stejně tak jeho komunikaci vládou ČR. V závěru práce je vládní informační kampaň zhodnocena.
Komunikace státních institucí s veřejností a ostatními státními útvary prostřednictvím sociálních médií v letech 2011-2013
Amlerová, Johana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace státních institucí s veřejností a ostatními státními útvary prostřednictvím sociálních médií v letech 2011-2013" pojednává o fenoménu využívání sociálních médií pro komunikaci vládních institucí s občany a organizacemi jak na vnitrostátní, tak mezinárodní úrovni. Práce mapuje teoretický základ a definiční vymezení základních pojmů jako vládní a institucionální komunikace, sociální média, e-government či e-diplomacy. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe s pomocí analýzy dat z vlastního kvantitativního výzkumu komunikace českých vládních institucí v sociálních médiích (Facebook, Twitter) na vnitrostátní i mezinárodní úrovni, s cílem vyhodnotit rozvinutost a efektivitu komunikace institucí ČR v prostředí této moderní technologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.